loading...

آموزش وردپرس

آموزش وردپرس

بازدید : 261
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

روش افزايش سرعت سايت وردپرس نياز اصلي همه سايت‌هاي وردپرسي هست. چرا كه هر چقدر سرعت لود سايت ما بيشتر باشد ابتدا از طرف موتور جستجو توجه بيشتري به سايت ما ميشود و بخاطر دادن امتياز بالا به دليل سرعت بالاي سايت بازديد بيشتري دريافت مي‌كنيم. بعد ازآن هم رضايت كاربر بازديدكننده رو در پي دارد كه بخاطر لود سريع صفحات سعي مي‌كند تا هر زمان كه در نتيجه جستجو با سايت ما برخورد كرد حتما روي سايت ما كليك بكند. پس مقوله سرعت سايت و بهينه سازي سرعت وردپرس يك موضوع مهمي هست كه حتما بايد به آن توجه داشته باشيم.

روش افزايش سرعت وب سايت وردپررس

حتما براي شما هم اتفاق افتاده است كه وارد وبسايتي شويد و به دليل آنكه زمان زيادي طول كشيده تا سايت مورد نظرتان لود شود از سايت خارج شده و به دنبال سايت هاي ديگري رفته ايد؛ به خصوص امروزه كه در هر موضوعي چندين سايت مختلف وجود دارد.

مطمئنا هيچكس نميخواهد بيشتر از ۱۰ ثانيه براي لود شدن سايت صبر كند. پس بايد بدانيد كه چند ثانيه بيشتر براي جلب نظر بازديد كننده وقت نداريد و اگر زمان لود شدن سايتتان طول بكشد مطمئنا كاربرانتان از سايت شما خارج شده و رفتن به يك سايت ديگر را ترجيح خواهند داد.

در اين مقاله از سري مقاله هاي آموزش سئو ما سعي داريم با بررسي كامل سرعت سايت ، شما را در بهينه سازي سرعت سايتتان راهنمايي كنيم. و ابزار هايي براي تست سرعت و روش افزايش سرعت سايت وردپرس معرفي كنيم.

سرعت سايت و تاثير آن در رتبه سايت در گوگل

افزايش سرعت سايت بسيار براي سئو و بهينه سازي سايت مهم مي باشد. گوگل بصورت رسمي اعلام كرده است كه سرعت سايت اولين فاكتوري است كه براي ايندكس كردن در سايت ها براي موبايل ها بررسي مي كند.

در حقيقت فرصت شما براي متقاعد كردن كاربران براي ماندن در سايت كاهش پيدا كرده است. يك سايت بسيار كند موجب ترك كاربران قبل از بارگذاري كامل آن مي گردد.

بر طبق مطالعه اي كه بر روي سايت هاي آمازون، گوگل و ديگر وب سايت هاي بزرگ انجام شده است، يك ثانيه تاخير در بارگذاري سايت منجر به 7% كاهش نرخ تبديل، 11% كاهش تعداد صفحات بازديد شده و 16% كاهش رضايت كاربران شده است.

مهمتر از آن، گوگل و ساير موتورهاي جستجو سرعت سايت را يكي از فاكتورهاي مستقيم رتبه بندي سايت ها در الگوريتم خود قرار داده و در نتيجه رتبه سايت هاي كند را بسيار پايين آورده اند. كاهش رتبه نيز بالطبع موجب كاهش ترافيك سايت مي گردد.

چه مواردي موجب كاهش سرعت سايت در وردپرس مي گردند؟

گزارش تست سرعت سايت شما احتمالا شامل چندين پيشنهاد براي ارتقا آن است. اما با اين حال بسياري از آنها به دانش فني نياز دارد كه اغلب تازه كارها از آن بي بهره اند. اما درك مواردي كه موجب كند شدن سرعت سايت مي گردند، كليد اصلي در بهبود آن و تصميم گيري هاي صحيح تر در آينده است.

عمومي ترين عوامل كند بودن يك سايت وردپرسي عبارتند از:

هاست: اگر هاست سايت در وضعيت خوبي نبوده و يا به شكل صحيح پيكر بندي نشده باشد، مي تواند موجب كاهش سرعت بارگذاري آن گردد.

پيكربندي وردپرس: اگر سايت وردپرسي شما داراي سيستم كش نباشد، فشار زيادي بر روي منابع سايت وارد شده و در نتيجه با سايت بسيار كندي در مواقع پيك ترافيك رو به رو خواهيم بود.

حجم صفحه: عدم بهينه سازي تصاوير و فشرده كردن آنها موجب افزايش حجم سايت مي گردد.

افزونه هاي بد: اگر از افزونه اي با كدنويسي ضعيف بر روي سايت نصب شده باشد، احتمالا دچار كاهش سرعت سايت مي شويم.

اسكريپت هاي خارجي: اسكريپت هاي خارجي مانند تبليغات، فونت ها و ديگر منابع تاثير منفي شديدي بر روي سرعت سايت و عملكرد آن خواهند گذاشت.

اهميت هاست خوب بر روي سرعت سايت وردپرسي

هاست سايت وردپرسي شما نقشي اساسي در سرعت سايت بارگذاري سايت دارد. يك هاست اشتراكي با كيفيت يا هاست اختصاصي موجب ارتقا عملكرد و كارايي سايت شما خواهد شد.

با اين حال منابع سرور در سايت هاي اشتراكي بين چندين سايت به اشتراك گذاشته مي شود و در صورتي كه همسايه هاي شما داراي ترافيك زيادي بوده و استفاده بالايي از منابع آن كنند، سرعت سايت شما نيز احتمالا با كاهش رو به رو خواهد شد.

البته هاست هاي اشتراكي با كيفتي نيز وجود دارند كه موجب حفظ كارايي سايت در هر شرايطي مي گردند. به عنوان مثال هاست هاي ابري يكي از گزينه هاييست كه به استفاده كنندگان هاست هاي اشتراكي پيشنهاد مي شود تا مشكلاتي مانند همسايه هاي پرمصرف بر روي راندمان سايت شما تاثير نگذارد.

نصب يك افزونه مديريت كش در وردپرس

صفحات وردپرسي به صورت دايناميك هستند. اين مسئله بدين معنيست كه اين صفحات در هر بازديد پردازش شده و با توجه به اطلاعات درخواستي و كنار هم قرار دادن اجزا، ايجاد مي گردند. اين فرايند در مواقعي كه كاربران زيادي در لحظه وارد سايت مي شوند نياز به پردازش بيشتري دارد و ممكن است موجب كند شدن سايت گردد.

اينجاست كه ما به كاربران پيشنهاد مي كنيم كه يك افزونه مديريت كش را در وردپرس نصب كنند. كش فايل هاي اصلي در مرورگر كاربران مي تواند سرعت بارگذاري را دو الي پنج برابر كند. با ايجاد اين سيستم، به جاي پردازش كامل يك صفحه در هر بازديد، افزونه مديريت كش شما نسخه ذخيره شده اي را كه از قبل پردازش و ايجاد شده است را نمايش مي دهد. سپس اين نسخه را به هر كاربر ديگري نيز ارائه مي كند.

هنگامي كه كاربري از يك سايت وردپرسي ساخته شده با PHP بازديد مي كند، سرور سايت اطلاعات مورد نياز را از ديتابيس MySQL و فايل هاي PHP درخواست مي كند. سپس اين اطلاعات پس از پردازش، با زبان HTML در اختيار كاربر قرار مي گيرد. اين فرايند نسبتا طولاني است، اما با استفاده از يك افزونه مديريت كش مي توان به كوتاه كردن آن پرداخت.

افزونه هاي مديريت كش فراواني در مخزن وردپرس وجود دارند، اما ما افزونه wp rocket را به شما پيشنهاد مي كنيم. پياده سازي اين افزونه كار ساده ايست و مي توانيد به راحتي نسبت به نصب و پياده سازي آن اقدام كنيد.

بهينه سازي تصاوير براي افزايش سرعت در وردپرس

تصاوير موجب زنده تر بودن محتواي سايت شده و كاربران را به تعامل بيشتر با آن ترغيب مي كند. تحقيقات نشان مي دهند كه وجود تصاوير موجب افزايش 80 درصدي در ميزان خواندن مطالب مي گردد.

اما وجود تصاوير بهينه نشده به جاي كمك كردن به محتوا، موجب آسيب زدن به آن مي گردند. در حقيقيت تصاوير بهينه نشده يكي از مشكلات شايع و تاثيرگذار روي سرعت در اغلب سايت هاييست كه توسط تازه كارها ساخته شده اند.

قبل از آپلود عكس از روي تلفن يا دوربين خود بر روي هاست، بهتر است كه با استفاده از يك نرم افزار ويرايش عكس به بهينه سازي آن براي وب بپردازيد. اين عكس ها در فرمت اصلي خود ممكن است داراي حجم زيادي باشند. اما بسته به فرمت انتخابي و ميزان فشرده سازي مي توان حجم آن ها را به 20 درصد نيز كاهش داد.

در اغلب سايت ها از دو فرمت PNG و JPG براي عكس ها استفاده مي شود. اما تفاوت بين اين دو فرمت رايج چيست؟

فرمت PNG، اغلب به صورت غير فشرده است. وقتي دست به فشرده سازي يك عكس مي زنيد، مقداري از اطلاعات عكس از بين مي رود. بنابراين يك عكس فشرده نشده، داراي جزييات و حجم بيشتري است. جنبه منفي استفاده از عكس فشرده نشده، حجم بالاتر و كاهش سرعت بارگذاري صفحات سايت است.

فرمت JPEG، نسخه فشرده شده عكس هاست كه كيفيت آن كمي پايين تر اما حجم آن بسيار كمتر و بهينه تر است.

اما چگونه به انتخاب از بين اين دو فرمت بپردازيم؟

اگر عكس ما داري رنگ هاي مختلفي بود، از فرمت JPEG استفاده مي كنيم.

اگر عكس ما از نظر تنوع رنگ بسيار ساده يا از نوع transparent بود، از فرمت PNG استفاده مي كنيم.

اغلب عكس هاي ما از نوع JPEG هستند. در تصوير زير به مقايسه حجم عكس ها متناسب با ابزار فشرده سازي آنها پرداخته ايم.

مقايسه حجم عكس ها متناسب با ابزار فشرده سازيمقايسه حجم عكس ها متناسب با ابزار فشرده سازي

همان طور كه از جدول بالا نيز قابل استنباط است، فرمت تصاوير مي توانند نقش پر رنگي در كارايي سايت داشته باشند.

ايجاد قابليت Lazy Load براي تصاوير

يكي از كارهايي كه مي توان با تصاوير سايت انجام داد، ايجاد قابليت Lazy Load در آنهاست. اين قابليت بدين معناست كه تصاوير پاييني يك مطلب با اسكرول كردن كاربر به نمايش درايد. با اين كار بسياري از تصاوير سايت در هنگام درخواست اوليه كاربر بارگذاري نشده و اين مسئله موجب ارتقا سرعت بارگذاري مي شود.

يكي از بهترين افزونه هاي انجام اين كار، BJ Lazy Load بوده كه استفاده از آن نيز بسيار آسان مي باشد.

به روز نگه داشتن سايت وردپرسي

سيستم مديريت محتواي وردپرس با توجه به اپن سورس بودن خود به شكل منظمي به روز رساني مي گردد. هر به روز رساني ويژگي هاي جديدي را به آن افزوده و مشكلات امنيتي و باگ هاي نسخه قبلي را تا حدي رفع مي كند. همچنين پوسته ها و افزونه هاي نصب شده توسط شما نيز احتمالا هرچند وقت يك بار به روز رساني مي گردند.

به عنوان صاحب سايت، مسئوليت به روز رساني وردپرس، پوسته ها و افزونه ها با شماست. عدم انجام به روز رساني ها ممكن است موجب كند شدن سايت و قرار دادن آن در معرض مشكلات امنيتي شود.

استفاده از خلاصه مطالب در صفحه اصلي و بايگاني ها

وردپرس به صورت پيشفرض تمام محتواي يك مطلب را در صفحه اصلي و بايگاني ها نمايش مي دهد. اين مسئله موجب كند شدن بارگذاري صفحاتي مانند صفحه اصلي، دسته بندي ها، برچسب ها و ديگر صفحات بايگاني مي گردد.

ديگر اشكال نمايش كامل مطلب در اين صفحات اينست كه كاربران ديگر علاقه اي به بازديد از صفحه مطالب را نداشته و اين موضوع بر روي تعداد صفحات بازديد شده كاربران و زمان حضور آنها در سايت، اثر منفي مي گذارد.

به منظور افزايش سرعت بارگذاري صفحات اصلي و بايگاني ها بهتر است خلاصه مطالب را در زير عنوان هر مطلب قرار دهيد. براي انجام اين كار به مسير Settings » Reading رفته و به جاي گزينه “Full Text” گزينه “Summary” را انتخاب كنيد.

تقسيم كردن كامنت ها در چند صفحه

وجود كامنت هاي زياد در يك سايت نشانگر بالا بودن درصد مشاركت كاربران در سايت است. اما اثر منفي آن اينست كه موجب كند شدن بارگذاري آن مي گردد.

وردپرس براي حل اين مشكل داراي تنظيمات داخلي است. براي تنظيم صحيح اين قسمت به مسير Settings » Discussion رفته و گزينه “Break comments into pages” را انتخاب كنيد.

تقسيم كردن كامنت ها در چند صفحهتقسيم كردن كامنت ها در چند صفحه

عدم آپلود مستقيم ويدئو ها در وردپرس

شما در وردپرس قادريد كه ويدئوها را مستقيما در هاست خود آپلود كرده و از طريق HTML5 به پخش آنها در مرورگر كاربران بپردازيد. اما هرگز نبايست دست به چنين كاري بزنيد.

ميزباني از ويدئو ها، پهناي باند زيادي را ميطلبد. همچنين هزينه هاي زيادي را بر روي دست شما مي گذارد. حتي اگر اشتراك ميزباني وب شما از نوع نامحدود نيز باشد، احتمالا با مصرف زياد پهناي باند جريمه شده و هاست شما سرويس شما با تعليق رو به رو مي سازد.

همچنين ميزباني از ويدئوها موجب افزايش حجم سايت و بالطبع افزايش حجم بك آپ ها مي گردد. در نتيجه بازگرداندن سايت وردپرسي شما از بك آپ آن بسيار دشوار و زمانبر خواهد شد.

وردپرس داري قابليت جاسازي (Embed) ويدئو هاست و از اين طريق مي توانيد بعد از آپلود ويدئوها در سايت هاي اشتراك ويدئو، تنها كد مربوطه را در داخل پست قرار دهيد.

استفاده از پوسته هاي بهينه شده

در هنگام انتخاب يك پوسته براي سايت وردپرسي خود، توجه به بهينه بودن سرعت بارگذاري آن بسيار مهم است. بسياري از پوسته هاي زيبا داراي كدنويسي ضعيفي هستند و بارگذاري سايت را كند مي كنند.

بهتر است همواره به جاي استفاده از پوسته هايي با لايه هاي پيچيده و انيميشن هاي زياد، از يك پوسته ساده با پلاگين هاي با كيفيت و مورد نياز استفاده كنيد.

استفاده از پلاگين اسلايد سريع

اسلايدرها از جمله بخش هايي از وبسايت هستند كه معمولا سرعت بارگذاري صفحات را كند مي كنند. حتي اگر عكس هاي اسلايد بهينه شده باشد، بازهم كدنويسي ضعيف آن موجب اتلاف وفت كاربران در هنگام بارگذاري مي گردد.

در بررسي كه توسط ما براي مقايسه پلاگين هاي اسلايدر وردپرس انجام شد، پلاگين Soliloquy نمره بهتري نسبت به ديگر پلاگين ها كسب كرد. نتيجه كامل اين مقايسه در تصوير زير آمده است.

استفاده از افزونه گالري سريع تر

اگر شما صاحب يك وب سايت عكس بوده يا نمونه كارهاي زيادي را در سايت خود به نمايش گذاشته ايد، مطمئنا از يك افزونه گالري عكس براي نمايش تصاوير سايت استفاده مي كنيد. بهينه بودن سرعت بارگذاري افزونه گالري شما از اهميت زيادي برخوردار است.

پيشنهاد ما استفاده از افزونه Envira Gallery است كه يكي از بهترين افزونه هاي گالري تصاوير در وردپرس مي باشد. اين افزونه به شما امكان مي دهد تا تصاوير زيباي سايت خود را با حداكثر سرعت به نمايش بگذاريد.

همچنين ما به مقايسه سرعت بارگذاري تعدادي از معروف ترين افزونه هاي مرتبط پرداخته ايم كه نتيجه آن را در تصوير زير مي توانيد مشاهده كنيد.

منبع: افي تي سنتر

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 56
  • بازدید کلی : 1695853
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه